Full rulle…

Categories Blogg

Denne helgen braker det løs, for denne helgen skal en liten gutt feires. Minstemann i huset fyller ni år på søndag, og det må selvfølgelig markeres. Men denne helgen er det også fotball cup for laget til en liten gutt, så denne helgen blir det full rulle for oss alle. Som vanlig tar gubben livet helt med ro, for hvorfor stresse når kjerringa fikser alt?

I to uker nå har jeg hatt mye arbeid med å planlegge en bursdag, invitasjoner måtte sendes ut og lokale måtte bookes. Bursdagsgaver måtte også ordner, og kaker måtte bakes. Så når gubben begynte å klage over filleting i går med en gang han kom hjem fra jobb rant det over for meg, og denne gangen var det jeg som fylte huset med gloser.

Han måtte gjerne ta over alt arbeidet, for det er ikke så enkelt å gjøre alt når man er lenket fast til en stol. Jeg må delegere bort alt arbeidet jeg så gjerne skrive gjort selv, og det er ikke alltid like enkelt når det gjelder bursdager og høytider. På enkelte områder skulle jeg ønske jeg var en mann, spesielt min mann. En dag vil han virkelig få merke hvor mye arbeid det er å planlegge slike ting, men enn så lenge slipper han billig unna. En ting er i hvert fall sikkert, neste år blir det hjemme bursdag.

Jeg hadde nemlig tenkt å ha bursdagen til en liten gutt her i hagen i år, vi har nemlig en grillhytte i hagen som egner seg godt for slike begivenheter. Lite visste jeg at døren til grillhytten var blitt ødelagt for ett år siden, og i stedet for å fikse den der og da hadde gubben spikret den igjen som en midlertidig løsning. Ikke hadde han fortalt meg det heller, for han visste at hadde han sagt det så hadde jeg forlangt at han måtte fikse det.

Jeg elsker gubben min, det er det vel ingen tvil om. Men noen ganger har jeg bare lyst til å rive av han det lille håret han har igjen opp på topplokket, for noen ganger gjør han meg sprø! Så det ble ingen grillhytte fest i år, men jeg vet hva jeg skal sette gubben i arbeid med når våren kommer igjen. Så i dag har assistentene virkelig fått kjørt seg, først ble de sendt ut på en handletur uten like, og når de omsider kom hjem igjen satte de i gang med å bake. Nå håper jeg bare på at jeg har husket alt, for om jeg har glemt noe så må jeg sende gubben ut på shopping, og av erfaring så vet jeg at det ikke kommer til å ende bra…

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Full rulle…

  1. Mannfolk asså…….😂, men de er jo gode også da😊
    Kakene så nydelige ut. Ha en heidundrendes fin dag til gutten da😊

  2. Det “høres” mellom linjene at det er mye som står på 😂 – kjenner meg godt igjen før barnas bursdagsfeiring, jul etc.🤣 Dette er (nok) et hærlig og ærlig innlegg fra deg. Du er bare GOD! 💗

    Et på forskudd HURRAA for Isak 🇳🇴

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *