Mor ble fornøyd

Categories Blogg

Dagen i går var temmelig frustrerende , ikke minst fordi ting har eskalert fra et barnerom ble pusset opp. Aldri hadde jeg sett for meg at et rom skulle bli til flere , nå har vi jo snart ryddet hele huset. Gubben kom hjem til kaos i går , og en kjerring som satt med håret rett opp. På et tidspunkt tror jeg det kom flammer ut av kjeften min , det luktet i vertfall svidd der jeg satt. Gubben heiv i seg middagen og satte igang , et helt skap måtte ombygges. Alle hyllene fra et ubrukelig hjørneskap måtte over i de andre delene , en løsning jeg omsider kom på i løpet av en stressende formiddag .

Men i går fikk jeg det bevist igjen , et bevis på at jeg og gubben faktisk kan være et godt team. For etter at jeg hadde nevnt en løsning for han heiv han seg rundt , uten protester begynte han å skru. Resultatet ble bedre enn jeg trodde , vi fikk faktisk mye skap for pengene likevel. For etter at en hjørnedel hadde blitt kastet så satt vi fortsatt igjen med mye skap , for mye for en mellomgang. Men løsningen var klar , nå fikk jeg endelig det jeg har mast om en stund nå. Det ble nemlig ikke bare skap i gangen , et bad fikk seg også litt etterlengtet oppbevaring.

Gubben var så fornøyd med egen innsats at han tok seg en dans på gulvet , ja jeg tror i vertfall at det var det jeg så. En fornøyd gubbe rev meg opp fra godstolen , det gode arbeidet skulle godkjennes. Jeg ble nesten tårevåt når jeg kom ut i gangen , det var ingen tvil om at gubben hadde gjort et godt arbeid. Sammen fikk vi det til , vi kan virkelig få ting til. Det viser seg til stadighet , når en av oss har fått nok tar den andre over , og denne gangen reddet en finnmarking situasjonen.

Nå mangler jeg bare kleshengere

Så idag har formiddagen igjen gått med til sortering , og jeg må innrømme at jeg holdt på å spy ved synet av en haug med klær. Egentlig hadde jeg planer om å rydde et kjøkken også før jul , men etter dette prosjektet vet jeg ikke lenger. Enda er vi ikke ferdig , mitt soverom gjenstår. Det har nemlig blitt brukt til oppbevaring under denne tiden , og nå skal alt på plass. Men vi blir nok ferdig i kveld , takk og lov for det sier jeg bare.

Nå gjenstår det bare å se om vi orker å begynne på neste prosjekt , en kjeller skulle også vært tatt. Det verste er at jeg tror faktisk gubben kommer til å hive seg rundt , han har fått en uvanlig energi de siste dagene. Middagskvilen har måtte ofres for arbeid , og det tror jeg faktisk har gjort han godt. I vertfall når han ser at det blir bra , han har nok fått litt mestringsfølelse han også. Nei nå må jeg vel tilbake til en kleshaug , så hvis dere ikke hører noe fra meg i morgen så er det bare å sende ut etterlysning , de finner meg i så fall under en kleshaug….

7 kommentarer

7 thoughts on “Mor ble fornøyd

  1. Et veldig godt team. Selv om jeg er uvanlig frisk og rask faller mesteparten av arbeidet på min handymann, men noen (meg) må jo få ting til å skje. Jeg har kjøpt mye brukt som har måttet fixest på. Det har hent at han har nektet å gjøre som jeg vil, men de fleste gangene blir sluttresultatet veldig bra.

  2. Se der ja, det ble jo riktig så bra! Både fint og funksjonelt, det kan vi like😁
    Ønsker deg en flott dag fine du🌻💛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *