Dagen før dagen…

Categories Blogg

Først nå kjenner jeg at det kribler i kroppen, reisefeberen har nå kommet for fullt. Selv er jeg fremdeles veldig sliten i kroppen, det skal ikke mye til før jeg kjenner det. Men jeg har ikke blitt noe verre så vi tar sjansen på å dra, vi skal jo være i Norge så det er betryggende. Dessuten har jeg en fantastisk lungelege som har sagt at vi bare kan ringe han dersom det skulle skje noe, men jeg krysser alt jeg har for at det ikke blir nødvendig.

Den siste tiden har rast av gårde, jeg kan nesten ikke tro at vi skal starte i morgen. Det som er supert er at vi som er syke og funksjonshemmede kan bestille hjelpemidler i hele Norge og få de levert dit du skal oppholde deg, og det har jeg selvfølgelig benyttet meg av. Jeg har fått ergoterapeuten min til å sende en søknad til Lakselv hjelpemiddelsentral om å få levert det jeg trenger under oppholdet mitt i Finnmark, og for noen dager siden fikk jeg bekreftet at hjelpemidlene var kommet til Vardø.

Så når jeg kommer frem står det en hvilestol, dusjstol og en madrass og venter på meg, og det gjør oppholdet litt lettere. Jeg skulle egentlig søke om å få hjemmesykepleie der oppe også, men av tidligere erfaringer så har vi gitt oss på det. Vi prøvde nemlig å få det til med hjemmesykepleien når vi var i Vardø i 2020, men siden vi skulle bo på hytta som ligger utenfor bykjernen så hadde de ikke kapasitet til å stille med hjemmesykepleie.

Heldigvis har jeg en gubbe som ikke ser mørkt på ting, i følge han skal han skrubbe meg ren i badstuen når vi kommer frem på hytta. Og det gleder jeg meg til, for jeg har ikke vært i badstue siden vi var i Finnmark for fire år siden. Reiseruten er akkurat den samme som for fire år siden, og foruten om et hotell så er hotellene også de samme.

Turens lengste etappe får vi i morgen, da skal vi kjøre til Oppdal. Deretter går turen videre til Mosjøen som er en av grunnene til at min datter har sagt ja til å være med på turen oppover. I Mosjøen har de nemlig en restaurant som har verdens beste grillmeny, og helt siden vi var der for fire år siden har min datter snakket om den maten vi fikk servert den gangen. Så vi må selvfølgelig innom denne gangen også, for det er det eneste min datter prater om nå.

Fra Mosjøen går turen til Narvik, og der skal vi ha nest siste overnatting før turen går videre til Alta. Fra Alta går turen videre rett til Vardø, og da regner jeg med jeg trenger litt hvile når vi kommer frem. Jeg gleder meg til gubben kan sette seg bak rattet i morgen tidlig, for akkurat nå er det kaos her. Alt jeg hører rundt meg er lavmælte finnmarksgloser som stadig når høyere tonefall, og nå vet jeg hva som venter meg i morgen tidlig. Bagasje lemperne på flyplassene rundt i landet har ingenting å stille opp med i forhold til gubben, så nå ber jeg en stille bønn om at gubben ikke tar feil av meg og bagasjen i morgen tidlig…

30 kommentarer

30 thoughts on “Dagen før dagen…

  1. velkommen til Finnmark. foreløpig har vi sommer, men d kan snu mens man sitt på do🤣 er så glad for at du får deg en tur nordover❤️ og krysser fingrene 🤞 for at det går smertefritt.
    du e helt rå btw🫶

  2. så utrolig flott at turen lar seg gjennomføre, dere er bare go!! masse lykke til, med alt, håper på gode dager for både deg og dine ❤️

  3. Riktig god tur og ferie til dere alle sammen. Håper alt går etter planen og at været blir bra og du holder deg frisk. Så supert at dere fikk til denne turen nå
    Beste hilsen fra Solveig.

  4. Så flott at du i hvertfall ikke er blitt verre og at dere kommer dere avgårde i morgen.Ha en riktig god tur og nyt hvert øyeblikk 🌞💞

  5. Ønsker dåkker en fin tur nordover og til øya i mitt ❤️. Kos dåkker masse i Vardø og Kiberg 🥰, nyt dagan der og trekk inn lukta fra havet ….. og hils svigerfar fra mæ 😊. Sjøl skal æ dit i august 👌😊

      1. Neida, du trenger ikke sende den, ingen krise. Det koster mer å sende den (pga størrelsen) enn det det koster meg å kjøpe en ny, men eg har 6 stk her hjemme så eg klarer meg hehe Bruk den selv, oppbevaring til dilldall, kremer etc på badet 🙂

  6. God tur og kjør pent, det var ment til gubben din da:-) Jeg gleder meg så enormt til at dere får denne turen til.

  7. +
    ++Åå*/-
    Det over var hunden sine tegn som jeg er helt sikker på er/betyr ønsker om en fantastisk tur (Hun la seg elegant over tastaturet) 🤣😂🐾

    Jeg vil også ønske dere en riktig fin tur! Er det noen jeg synes fortjener en ferie er det jammen du – og din kjære. Måtte alt fungere som det skal!

    Stor ferieklem fra Marita 💖

  8. GOD TUR, jeg gleder meg med dere – og over å følge dere på ferden🚙💜😍 – om du ikke tar deg helt bloggfri da! Lov det og😊

    1. Ååå nei du, etter den innsamlingen deres til denne turen så er det minste jeg kan gjøre å holde dere oppdatert, jeg er så takknemlig for at jeg får oppleve enda en tur til Finnmark 💛💕

  9. Ønsker dere en fantastisk tur nordover, og et herlig opphold ❤️ Håper dere får fine opplevelser underveis også! 👏👏👏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *