En eksplosiv søndag

Categories Blogg

Jeg kunne sikkert ha sovet til langt på dag i dag , men som alltid ødela en full blære den idyllen. Likevel ga jeg det et forsøk , jeg prøvde å dra ut tiden lengst mulig. Men litt før klokken ble 10.00 måtte jeg gi tapt , og da var det bare å rope på gubben for å få hjelp. I dag kjente jeg det satt langt inne og rope på hjelp , det var jo gubben som skulle ha fått en rolig morgen. Noen ganger blir jeg bare så forbaska lei , lei av at tre små bokstaver ødelegger alt.

Men gubben ordnet som vanlig opp , farsdag eller ei kjerringa måtte opp. I tillegg heiv han seg rundt på kjøkkenet igår , for når ingen andre kan bake så må han ordne opp selv. Assistent fikk han også , en liten gutt var selvfølgelig klar. Nå har jeg en mistanke om at det var noe helt annet enn selve bakingen som lokket , for en bolle full av deilig sjokolade måtte selvfølgelig slikkes etterpå.

De kan hvis de vil , og denne søndagen ble reddet takket være far og sønn. Men man kan ikke ha fest uten ballonger , så et tyvetalls ballonger ble hentet frem. Jeg ante fred og ingen fare der jeg satt , mens en gubbe satte seg ned rundt et bord for å blåse. En etter en ble fylt opp med luft , stuegulvet ble raskt dekket av ballonger i alle farger. Men plutselig hoppet jeg i stolen , aldri har hjertet slått raskere enn idag. En firbeint døv venn reagerte også , og under mor sin stol gikk den i dekning. Den døve og den lamme skalv av skrekk , noe eksplosivt hadde tatt over en stue.

Ikke vet jeg hvor gubben har kjøpt de ballongene , men at det var noe alvorlig galt med de det var det ingen tvil om. En etter en begynte bare å eksplodere , det ble et leven uten like i en liten stue. En liten gutt sprang for å gjemme seg , det var plutselig ikke så gøy med ballonger likevel. Men gubben ga seg ikke , ballonger skulle det bli. Likevel hadde han ikke fått blåst opp en ny en før de sprakk med et smell , og det var et øyeblikk der jeg var redd for at hele gubben skulle gå i luften.

De ballongene som var igjen ble båret opp på et barnerom , men det var ikke den beste ideen en gubbe har funnet på. For de var ikke før kommet opp før noen smell kunne høres , og denne gangen søkte en liten gutt dekning for godt. Inni kottet satt han og holdt seg for ørene , nei nå var tiden inne for å si at nok var nok. Nå var det på tide å rømme huset , vi trengte alle en luftetur. Det var nok litt tryggere ute enn inne i et eksplosivt hus , lite ante jeg hva gubben hadde på innerlomma.

Legg merke til at en mur er blitt dekorert med sprengte ballonger

For når nabobarna kom løpende så var gubben klar , en ny pakke med ballonger ble hentet frem. Det kunne da umulig gå like galt denne gangen , men det skulle vise seg at en eksplosiv dag på langt nær var over. Tre lykkelige barn fikk hver sin ballong , men de hadde ikke før fått den før den med et poff forsvant. Så denne dagen kan oppsummeres med et smell , nå håper jeg bare gubben husket å fjerne de resterende ballongene fra et barnerom , hvis ikke blir det en eksplosiv natt også…

Tryggest hos mor
Man kan jo begynne å lure på hvilke baktanker gubben hadde her
1 kommentar

1 thought on “En eksplosiv søndag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *