I fjor byttet vi forsikringsselskap, det skulle vi aldri ha gjort! Nav krever nemlig topp kasko forsikring på HC biler, og det innebærer motor og havari forsikring også. I alle år har vi brukt denne forsikringen, og vi har aldr hatt noen problemer med å få hjelp. Men i fjor økte vårt tidligere forsikringsselskap prisen på forsikringen såpass mye at vi valgte å flytte bilen min over til et nytt forsikringsselskap, nemlig Fremtind!
Vi har ikke hatt så mange problemer med bilen etter vi byttet selskap, det var først nå vi fikk testet de skikkelig. Vi hadde fått påvist at det blant annet var feil på Egr ventilen av verksteder, og de sendte over takst til Fremtind. Jeg hadde all tro på at dette ville forsikringen dekke, for jeg betalte tross alt en liten formue hver måned for å ha topp forsikring.
Så overraskelsen var stor når konklusjonen fra Fremtind kom, og jeg fikk sjokk når jeg forsto at de ikke kom til å dekke noen ting. Selv om problemene falt under motor og havari forsikringen jeg betalte for så nektet de å bidra, så det endte med at vi selv måtte punge ut.
Sytten tusen måtte vi ut med fra egen lomme, og det er mye penger for oss. Så nå kommer jeg til å si opp forsikringen med Fremtind, for bilforsikring er de helt elendige på. Jeg har aldri vært borti et forsikringsselskap som er så lite service innstilt, og de har vært umulige å kommunisere med.
Jeg er så oppgitt her jeg sitter, jeg er så lei av tekst med små skrift fra store selskapene som tror de kan gjøre hva de vil.. Jeg har lest gjennom forsikringspapirene to ganger nå uten å finne noe som helst, men dette er en kamp jeg ikke gidder å ta. Jeg sier heller opp bilforsikringen min hos Fremtind, og jeg skal aldri vende tilbake…
Huff og nei altså 🙁 Så mye som betales inn til disse selskapene, er de jo pliktige til å stille opp vel? Og det er jo alltid en egenandel på det og resten dekkes???
Bare å bytte selskap!
Ja man skulle tro vi kunne benytte oss av egenandelen i det minste, men nei da! Snakk om lureri!
Send saken inn til forsikringsklagenemda for second opinion.
Ja kanskje det, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Takk for tips.
Fremtid er kjent for å være dyre og dårlige dessverre. Kjenner flere som har vært borte i det samme, de snor seg unna utbetalinger og legger heller på prisen på forsikringen. Ville ha prøvd f.eks. Gjensidige. De har godt rykte, i alle fall så lenge det ikke skjer noe. Men sånn er alle selskap antagelig. If er også håpløse, har det vært vannlekkasje betaler de for et halvt kjøkken og et halvt bad om ikke alt blir skadet. Hvem vil ha to typer kjøkken og to typer bad?? Ender opp med å betale flere hundre tusen selv dessverre. Kjente til et selskap som het Enter, beste jeg har vært borti. Men finnes ikke lenger så vidt jeg vet.
Uff, man betaler gjerne 30-40 -50 tusen i året og får ikke hjelp om noe skjer … Så surt!
Jeg blir bare forbanna når jeg leser dine erfaringer, det er en skam hvordan enkelte forsikringsselskap oppfører seg, det er ikke akkurat billig med forsikring i dag! Jeg vet i hvert fall at jeg skal undersøke nøye før jeg bytter selskap, for dette orker jeg ikke en gang til.
Stå på vi fikk dekket akkurat samme skade If,forsikring,tove
Ja det er helt utrolig, jeg betaler for akkurat det samme
nå som jeg gjorde før jeg byttet selskap, men dekningen er helt ulik.
Har vært syk og ikke lest blogg eller vært på nett på nesten to uker. Ser du er skuffet over Fremtind. Du er ikke alene, vet mange som har hatt problemer og valgt de bort.
Selv har vi Gjensidige, har hatt noen småskader og et par skader på mange hundre tusen. Aldri vært problem, de har hjulpet oss med utfylling av papirer, utbetalt takst uten å mukke. Kommer ikke til å bytte selskap om ikke noe spesielt plutselig skulle skje. Ikke har prisen økt nevneverdig heller. Har en gjennomgang med de på telefon før hovedforfall, noe kan fjernes, andre ting kan man fjerne f.eks. kasko på. Ellers er vi godt forsikra, noe som er veldig viktig.
Ta kontakt med dem for å få et pristilbud. Kan være at de er noen kroner dyrere enn nestemann, men når man slipper å krangle, bruke energi på småting som de bør dekke, da er det verdt det, i alle fall for meg.
Ja jeg har allerede vært i kontakt med Gjensidige så det blir nok bytte til de.